Az „Antenna Analyzer plus” egy több funkciós, a rádióamatőr tevékenység során jól használható mérőműszer. Mérete lehetővé teszi, hogy könnyedén magunkkal vigyük akár kitelepülésre is, a panel mérete 115mmx75mm és egy kicsi dobozba került elhelyezésre, a mérete bedobozolva nem haladja meg a 125x80x25 mm-t.  Fő funkciója a két pólusok mérésére szolgáló rádiófrekvenciás impedanciamérő, az úgynevezett antenna analizátor, amely segítségével 100KHz-től 200MHz-ig és 425MHZ-től 445 MHz-ig tudunk fázis helyes komplex impedancia mérést végezni az antennáinkon. Az eredményeket pedig a részletes adatok mellett grafikonon is megtekinthetjük. Az antennánk részletes paramétereinek mérése mellett tartalmaz még induktivitás és kapacitás mérőt is, amellyel akár 10nH-től vagy 1 pF-től tudunk alkatrészeket mérni. Valamint van spektrum display funkciója is, amellyel az adónk kimenő spektrumát és frekvenciáját ellenőrzizhetjük a 100KHz-től 200MHz-ig és 425MHz-től 445MHz-ig terjedő frekvencia tartományban. Az új verzióba beépítésre került a szűrők mérését  lehetővé tevő funkció is.

Továbbá tartalmaz a műszer egy kétcsatornás szignál generátort is, amellyel 100Hz-től 200MHz-ig  és 425MHz-től 445MHz-ig tudunk színusz jelet előállítani. A frekvenciát 1Hz felbontással szabadon be tudjuk állítani a független két csatornán, sőt a csatornák jeleinek egymáshoz viszonyított fázisát is tudjuk szabályozni 0-360 fok között 1 fokos lépésekben. Talán a legérdekesebb része a műszernek a vezérlés és a mérési eredmények megjelenítése. Magán a műszeren nincsenek kezelőszervek és kijelző, így azt akár közvetlenül elhelyezhetjük az antenna talppontjánál és a mérést akár 50m távolságról is vezérelhetjük, valamint kiértékelhetjük a mérési eredményeket. Ez úgy válik lehetővé, hogy a műszert bármilyen WIFI kompatibilis eszközről vezérelhetjük, amelyre telepítve van egy internet böngésző. Ez lehet notebook, tablet vagy akár egy okos telefon is, továbbá az alkalmazott megoldás „platform” független is, ezért nem érdekes, hogy az eszközön Windows, Linux, Android vagy iOS operációs rendszer fut.

TECHNIKAI ADATOK:

VERZIÓ 1.

Synthesizer:                  DDS with 1Hz resolution

Power:             3.7V/1500mA Li-Ion Battery

Frequency range:          100KHz - 200MHz

Operation time: ~4.5 hours

Phase:                         0° – 360°

Charge:            5V/400mA

Measured result range:

Charge time:     ~4 hours

Complex impedance:    1Ω – 1000Ω

Interface:          802.11g Wi-Fi certified transceiver

Phase:                         -90° - 90°

AD converter:   12bit

Capacitance:                1pF – 10nF

Size:                125x80x25 mm

Inductance:                  10nH – 100uH

Weight:            170g with battery

 

VERZIÓ 2.

Synthesizer:                  DDS with 1Hz resolution

Power:             3.7V/1800mA Li-Ion Battery

Frequency range:          100KHz - 200MHz

425MHz - 445MHz

Operation time: ~5 hours

Phase:                         0° – 360°

Charge:            5V/400mA

Measured result range:

Charge time:     ~4.5 hours

Complex impedance:    1Ω – 1000Ω

Interface:          802.11g Wi-Fi certified transceiver

Phase:                         -90° - 90°

AD converter:   16bit

Capacitance:                1pF – 10nF

Size:                125x80x25 mm

Inductance:                  10nH – 100uH

Weight:            175g with battery

 

 

 

 

BLOKKDIAGRAM:

 

 

 

BEMUTATÓ VIDEÓ:

 

 

 

Ha szükséged van további információra vagy szeretnél egyet, akkor írj e-mail-t a következő címre:

hg7an.zoli@gmail.com

 

WWW.HG7AN.COM

 

 

 

 

 

Leírás: Antenna2.jpg 

 

Leírás: Antenna1.jpg

Leírás: Spectrum.jpg

Leírás: Spectrum.jpg

 

 

 

Leírás: Signal.jpg 

 

 

Ha nagyban szeretnéd látni valamelyik képet, kattints a kívánt képre!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leírás: Spectrum.jpg

 

Leírás: Spectrum.jpg